PROLOTERAPİ

Proloterapi, kas-eklem ağrı ve zedelenmeleri için kullanılan tamamlayıcı bir tıbbi tedavi yöntemidir. Proloterapi ile zedelenmiş ya da işlevini yitirmiş eklem, kıkırdak, bağ ve tendonlara bu dokuları yeniden yapılanma ve kendi kendini tamir etme aşamasına sokacak bir sıvı karışımı enjekte edilir. Rejeneratif (yenileyici) bir enjeksiyon tedavisidir. Proloterapi, yaralı bir eklemin yumuşak dokusuna doğal tahriş edici enjekte edilmesi şekilde uygulanır. Tahriş edici enjeksiyonu vücudun iyileşme tepkisini başlatır.

Proloterapi Öncesi Hangi Hazırlıklar Yapılır?

Randevudan önce doktorunuz röntgen, MR, bilgisayarlı tomografi taraması gibi görüntüleme yöntemleri ile tedavisi planlanan bölgeyi değerlendirir. Daha sonra enjeksiyonların yapılacağı noktalar belirlenir.

İşlemden önce ilgili alanlardaki cilt dezenfektan ile temizlenir.

Proloterapi öncesinde bağışıklığı güçlendirmek için bol protein içeren bir yemek yemek önerilir. Ayrıca vücudun kuvvetli bağışıklık yanıtı oluşturabilmesi ve tedaviye iyi yanıt vermesi için randevudan en az üç gün önce doktorunuz tarafından antiinflamatuar ilaçlar almayı bırakmanız önerilebilir. Kanama eğilimine neden olabilen kan sulandırıcı ilaçlar da işlemden belli bir süre önce doktor kontrolünde kesilebilir.

Proloterapi Nasıl Uygulanır?

Proloterapi işlem öncesi hazırlık dahil olmak üzere, toplamda 30 dakika veya daha az bir sürede tamamlanır. Lokal anestezi uygulamasından sonra etkilenen bölgelere dikkatli bir şekilde enjeksiyon yapılır.

Proloterapi Nasıl Etki Gösterir?

Proloterapi, etkilenen eklemlerdeki ağrıyı hafifletmek için sulu çözeltilerin enjeksiyonlarını içerir. Bu enjeksiyonlar, lidokain gibi bir uyuşturucuyu ilaveten tipik olarak dekstroz, salin gibi doğal maddeler içerir.

Proloterapide genellikle dekstroz çözeltisi tercih edilir. Dekstroz potansiyel tahriş edici bir solüsyondur ve vücudun iyileşme tepkisini tetikler. Böylece vücutta tamir edici faktörler aktive edilir. Bu aktivite eklemdeki hasarlı bağları güçlendirmeye ve onarmaya başlar. Bağların güçlenmesi, zamanla eklemi stabilize etmeye yardımcı olur. Eklem daha iyi desteklendiğinde ise ağrı kaybolabilir.

Proloterapi genellikle yaralanma bölgesinde veya zayıflamış alanda etkili olması için birkaç seans tedavi gerektirir. Bir kişiye seans başına 4 ila 15 uygulama yapılabilir. Bu seanslar 3 ila 6 aylık bir süreçte tamamlanır. Tahriş edici maddenin onarım gerektiren alana veya alanlara doğru şekilde uygulanması önemlidir.

Proloterapi Sonrası İyileşme Süreci Nasıldır?

İşlemden hemen sonra hafif şişlik ve sertlik sık olarak görülen bir durumdur. Fakat bunlar hızlı bir şekilde düzelir ve çoğu insan aynı gün ya da bir gün sonra normal aktivitelere devam edebilir. Bazı hastalarda ise bir haftaya kadar süren morarma, rahatsızlık, şişme ve sertlik görülebilir. 3 - 4 haftada bir uygulanan yaklaşık 3 ila 6 tedavi seansı önermektedir.

Proloterapi Türleri Nelerdir?

Proloterapi, normal hücrelerin, dokuların veya organların büyümesini teşvik etmek için vücuda çeşitli maddelerin enjeksiyonu ile yapılır. Enjeksiyon için farklı proloterapi çözeltileri kullanılır ve bunlar tedavi edilen probleme göre seçilir. Proloterapi tipleri arasında proinflamatuar dekstroz, prolozon, PRP (trombosit bakımından zengin plazma) ve kök hücre (kemik iliğinden veya yağdan) çözeltileri bulunur.

Proloterapi İle Hangi Hastalıklar Tedavi Edilir?

Proloterapi çoğunlukla yaralı eklemleri ve bağları tedavi etmek için kullanır.

·      Dizler (menisküs yırtıkları, kireçlenme)

·      Kalçalar

·      Omuzlar

·      Dirsek

·      Diğer eklem ve bağlar

Proloterapinin kullanıldığı rahatsızlıklardan bazıları;

·      Spor yaralanmaları

·      Sırt ağrısı

·      Boyun ağrısı

·      Karpal Tünel Sendromu (el bilek düzeyinde sinir sıkışması)

·      Kısmen yırtık tendonlar, bağlar ve kıkırdak

Proloterapinin Riskleri Var mıdır?

Proloterapinin riskleri cerrahi tedavide görülen risklerden önemli ölçüde azdır. Proloterapi, genel anestezi uygulanmasını ve hastanede yatmayı gerektirmez. İyileşme süresi cerrahiye göre çok daha kısadır ve enfeksiyon ihtimal önemli oranda azdır.

Nadir durumlarda, tedaviden sonra enfeksiyon oluşabilir. Enfeksiyon belirtileri ağrı ve ateşi içerir. Proloterapi tedavilerini yalnızca eğitimli ve sertifikalı bir profesyonelden almak oluşabilecek riskleri minimum seviyeye indirecektir.