OZON TERAPİ

OZON TERAPİ Nedir?

Ozonterapi, ozon gazı (‎O3)kullanılarak yapılan bir tedavi yöntemidir. Ozon gazı, 3 adet oksijen atomundan oluşan şeffaf, renksiz bir gazdır. Kendine has özel bir kokusu vardır. Doğal ortamda stratosferin en üst kısmında ozon tabakası bulunur. Ozon tabakası, dünyamızı güneşin zararlı ultraviyole ışınlarından korur. Eğer ozon tabakası ultraviyole ışınları engellemeseydi, dünyada yaşam olmazdı. Ozon tabakası, yaşamı koruyan filitredir.

Ozon tabakasının zayıflaması sonucu, dünyaya daha fazla zararlı ultraviyole ışınları ulaşmaya başladı. Bu da, cilt yanıklarına, kanserlere ve bağışıklık sisteminin zayıflamasına sebep olmuştur.

Tıbbi ozon, doğal ozondan farklıdır; saf ozonla saf oksijenin belli oranda karıştırılmasıyla oluşur. Elde edilen tıbbi ozon, hastaya belirli dozlarla verilir. Tıpkı ilaçlarda olduğu gibi, ozon uygulamalarında da her hastalıkta farklı doz uygulamaları vardır. Sizin hastalığınız için uygun olan ozon dozuna, doktorunuz karar verecektir.

Ozonterapi, değişik tekniklerle uygulanır. Major otohemoterapi denilen kan yoluyla yapılan uygulamaların yanında, kas içine enjeksiyonlar, eklem içine enjeksiyonlar, açık yaralara direkt ozon uygulamaları ve rektal yolla uygulamalar gibi pek çok ozon uygulama yöntemi vardır.

Ozon Terapinin Etkileri Nedir?

Ozon, kuvvetli bir antimikrobiyal ajandır. Dünyada varolan tüm bakteri, mantar ve virüsler üzerinde etkilidir.

Bağışıklık sistemini düzenler. ‘’İmmünmodülator etki’’ adı verilen bu etki sayesinde, bağışıklık sisteminin dengeli çalışmasına yardımcı olur.

Metabolizmayı hızlandırmaya yardımcı olur..

Dolaşımı destekler, dolaşım sistemi bozukluklarında kullanılır.

Vücudun oksijen kapasitesini artırır, hücresel fonksiyonları destekler.

Vücudun kendi kendini iyileştirme mekanizmalarına destek olur.

Ozon Terapinin Kullanıldığı Hastalıklar Nelerdir?

Kronik Yorgunluk Sendromu

Diabetes Mellitus (Şeker Hastalığı)

Romatoid Artrit

Fibromiyalji (Yumuşak Doku/Kas Romatizması)

Dolaşım Bozuklukları

Gut Hastalığı

Candidiasis (Mantar Hastalığı…)

Nörodeneratif Hastalıklar: Alzheimer, Parkinson, Demans

Akciğer Hastalıkları: Amfizem, KOAH, Akut Respiratuar Disstres

Göz Hastalıkları: Retinitis Pigmentosa, Katarakt, Glokom, Yaşa Bağlı Maküler Dejenerasyon

Damar Hastalıkları: Hipertansiyon, Venöz Yetmezlik, Periferal Arteriyel Hastalık, Venöz Staz (göllenme)

Viral Hastalıklar: Herpes Simplex, Herpes Zoster, AIDS, Hepatit A, B, C, Human Papilloma Virus

Serebral Palsi

Alerjik Hastalıklar

Sistemik Lupus Eritematozus

Crohn Hastalığı

İltlihaplı Bağırsak Hastalıkları

Avasküler Nekroz (AVN)

İyileşmeyen Kronik Yaralar

Diyabetik Ayak Yaraları

Kanser Tedavisine Destek Olarak

Ozon Tedavisi Kimlere Yapılmaz?

Favizm:

Kanımızın oksijen taşımakla sorumlu kırmızı kan hücrelerinde bir enzim (Glukoz-6-Fosfat Dehidrogenaz Enzimi ) eksikliği ile birlikte seyreden toplumda bakla alerjisi olarak bilinen hastalığa sahip olanlar,

Hipertiroidi (Tiroid bezinin fazla çalışması)

Alkolizm (Aşırı miktarda alkol kullanılması)

Şiddetli anemi (İleri derecede kansızlık)

Kanama ve pıhtılaşma bozuklukları:

Kanamaya meyilli veya pıhtılaşma problemi olan hastalarda (Hemofili, Trombositopeni v.s.)

Pankreatit (Kronik ve tekrarlayıcı Pankreas bezi iltihaplarında)

Enfarktüs (Yeni gelişmiş kalp enfarktüsü ilk 6 saatte ve kanamanın aktif olarak devam ettiği beyin felci gibi bazı hastalarda)

Ozon alerjisi (Ozona karşı alerjisi (çok nadirdir) uygulama yapılamaz)