İnme(hemipleji)

Özellikle orta ve ileri yaştaki kişilerde beyin hasarına bağlı vücudun sağ veya sol yarısında istemli hareketin kaybı olarak ortaya çıkan yarım felçler daha çok görülür ve buna “inme” adı verilir. İnme’nin en önemli nedeni beyine gelen kan akımının bozulmasıdır.  Kafa travmaları, beyin tümörleri, mikrobik hastalıklar da inmeye sebep olabilir.  Her yıl ülkemizde 150 bin kişinin inme geçirdiği kabul edilmektedir.
İnmeli hastaların erken dönem tedavileri hastanede yapıldıktan sonra en kısa zamanda rehabilitasyona başlamak gerekir.Rehabilitasyon, inme geçiren ve hayatına devam eden çoğu hasta için hayatın önemli bir parçasıdır. İnme rehabilitasyonu yaşam biçiminizi değiştirmeniz, yeniden öğrenmeniz veya yeniden tanımlamanız gerektiği anlamına gelmektedir. İnme rehabilitasyonu kimseye bağlı kalmadan yaşamaya dönmenize yardımcı olacak şekilde düzenlenmiştir.

Rehabilitasyonun hedefi, hastanın bedensel kayıplarını azaltıp fonksiyonel kapasitesini çoğaltmak, günlük yaşam aktivitelerinde bağımsız olmasını sağlayıp yaşam kalitesini artırmaktır. Bu hedefe ulaşabilmek için hastanın uzmanlaşmış bir ekip ve yeterli donanıma sahip bir rehabilitasyon merkezinde tedavi edilmesi çok önemlidir.Amaç; inmenin etkilerine rağmen günlük aktivitelerinize devam edebileceğiniz güç, yetenek ve güveni yaratmaktır.

Rehabilitasyon hizmetleri şunları içerebilir:

• Konuşma terapisi
  • Yutkunma rehabilitasyonu
  • Mesane-bağırsak rehabilitasyonu
  • Hareket, denge ve koordinasyonu yeniden yapacak (onaracak) fiziksel tedavi
  • Banyo yapma, kendi kendine giyinme gibi temel işleri yeniden öğrenmek için iş ve uğraşı terapisi

Bazı Tedavi İlkeleri

• Temel hastalığı (inmeye neden olan hastalığı) tedavi etmek ve komplikasyonları önlemek
  • Engelliliği ortadan kaldırmak ve hastanın fonksiyonlarını geliştirmek
  • Hasta ve ailesini yaşam tarzı değişikliklerine uygun eğitmek